Welkom bij je eerste factuur!

Vanaf nu maak je gebruik van alle voordelen die Telfort Zakelijk je biedt. En dat zijn er nogal wat! Daarnaast delen we hier op dit blog altijd slimme tips en trucs waarmee jij als ondernemer tijd en geld bespaart. Daarom wijzen we je op de eerste nieuwe factuur die je van ons ontvangt. Dat gebeurt ook als je wijzigingen in je bundel hebt. Want die eerste factuur, dat is altijd een bijzondere.   

 

Of je nu midden in de maand overstapt of precies op de eerste van de maand, je allereerste factuur wijkt altijd af. Hieronder vertellen we precies hoe de eerste factuur is opgebouwd. Doe er je voordeel mee!

 

Jouw factuurperiode

Als je een aanvraag van een abonnement bij ons indient, word je automatisch ingedeeld in een factuurperiode*. Dit kan ertoe leiden dat de start van je factuurperiode -dus de start van je nieuwe bundels- afwijkt van de ingangsdatum van je contract.
Hierdoor kan je eerste factuur bij een nieuw contract wat hoger uitvallen dan normaal. Dit komt doordat je eenmalig twee keer abonnementskosten betaalt, namelijk:

 

  • De abonnementskosten over de ingangsdatum van je abonnement en het begin van de eerste factuurperiode.
  • De abonnementskosten van de komende maand.

 

 

 

 

Abonnementskosten: de vaste kosten vooraf

De kosten die je voor je abonnement betaalt, zijn de vaste kosten die elke maand op je factuur staan. De abonnementskosten betaal je hierboven uitgelegd dus altijd één maand vooruit. Dus in december betaal je altijd de abonnementskosten van januari. Op de eerste factuur betaal je ook kosten vanaf de start van je abonnement.

Op je factuur zie je daarom ook twee kopjes:

‘Huidige periode’ (deel van de maand) en ‘Komende periode’ (vooruitbetaling).

 

Dit zijn de kosten van de ingangsperiode tot je factuurdatum.

 

 

Daaronder staan de vaste abonnementskosten. Die betaal je altijd één maand vooruit.

 

In de eerste maand betaal je dus twee keer abonnementskosten. Maar geen zorgen, op de 2e factuur betaal je gewoon weer voor één maand.

 

Je gebruikskosten staan hier

Heb je afgelopen maand veel nieuwe klanten gebeld? Of even wat meer e-mails gewisseld met die ene klant? Dan kan het zijn dat deze net buiten je bundel vielen. Dit zijn de gebruikskosten die je betaalt naast je abonnementskosten.

Je ziet bij de gebruikskosten een overzicht van het gebruik van zowel binnen als buiten je bundel. Bijvoorbeeld je verbruikte minuten, sms’jes of MB’s.

 

De gebruikskosten binnen en buiten je bundel staan hier per periode uitgesplitst.

 

Op de eerste factuur staan ook de gebruikskosten uit de eerste periode. De eerste periode is misschien geen volledige maand. Daarom betaal je abonnementskosten voor maar een deel van de maand. Je krijgt wel de volledige bundel van je abonnement. Heb je meer verbruikt dan het tegoed van je bundel? Dan betaal je kosten voor gebruik buiten de bundel.

 

Je eerste maand is misschien geen volledige maand. Hier zie je de gebruikskosten die je in deze periode binnen en buiten je bundel hebt gemaakt.

 

Ook de volgende kosten vallen altijd buiten je bundel en dus onder de ‘gebruikskosten’:

 

  • Bellen naar 0900-nummers
  • Bellen in of naar het buitenland
  • Betaalde sms-diensten

 

Eén keer aansluitkosten

Daarnaast zijn er nog eenmalige kosten voor de eerste factuur, zoals de aansluitkosten.Dat zijn de kosten die wij als provider maken om jouw telefoonnummer op ons netwerk aan te sluiten en je abonnement te activeren. Deze kosten worden maar één keer berekend.

De Thuiskopieheffing is bedoeld om artiesten, componisten en andere rechthebbenden te compenseren voor kopieën van hun werk. Lees hier meer over de Thuiskopieheffing.

 

Kortingen staan erop

Ontvang je als ondernemer speciale kortingen? Dan vind je de exacte berekening op je factuur onder ‘Toelichting overige verrekeningen – Promoties en tegoeden’.


De kortingen worden verdeeld in drie categorieën:

  • Korting voor een bepaalde periode
  • Telfort CombiVoordeel
  • Verrekening abonnementskosten bij verlenging en opzegging

 

Thuiskopieheffing

Als je verder op je factuur kijkt, kan het zijn dat je ‘Thuiskopieheffing’ op je factuur tegenkomt. Dat zijn kosten voor smartphones en tablets die gebruikt kunnen worden van kopieën van films en muziek.

 

 

Hier vind je je eventuele kortingen.

 

ZZP: doe er je CombiVoordeel mee!

Ben je een zzp’er die aan huis werkt? Dan kun je nog meer korting krijgen! Het CombiVoordeel van mobiel bellen-internet-televisie is dan misschien iets voor jou. Check dan snel hier of je aan de voorwaarden voldoet.

 

Is het een ja? Sluit dan hier het internet en je tv meteen aan in je (thuis)kantoor. 

 

Op je factuur zie je je dan CombiVoordeel** onder ‘Promoties en Tegoeden’ terug.

Zie je toch nog door je’ eerste factuur’-bomen het bos niet? Stel je vraag hieronder!

 

Liever direct een helpende hand aan de lijn? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag!

 

*Je factuurperiode kan niet gewijzigd worden.

**Het CombiVoordeel wordt pas beëindigd als je Interactieve TV opzegt of geen mobiel abonnement meer hebt met daarin een minuten- en internetbundel.

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bekijk mobiele versie